2008. március 16., vasárnap

Chicago reads together/Chicago együtt olvas




A CPL minden fiókjában ingyenes a beiratkozás, a könyv, a CD és a DVD kölcsönzés. A gyerekfoglalkozások, a veterántalálkozók, filmklubok, könyvbemutatók és más társasági programok is ingyenesek. Hogyan lehetséges? Természetesen, sehogy. Az állampolgár adójából tartják fönn a könyvtárat, ezért jogosan várja el, hogy ne fizessen kétszer, ha igénybe akarja venni a könyvtári alapszolgáltatásokat.
Itt tartózkodásom alatt soha nem láttam üresen a könyvtárat. Délelőtt az aprónép a veteránok, a munkát keresők töltik meg, délután az iskolások lepik el, este pedig a munkából hazatérők térnek be olvasnivalóért, vagy „ Susan Polgar: Chess for absolutely beginners” DVD-ért.
A Michigan avenue-n, a The Art Institute of Chicago épületét elhagyva láttam egy reklámtáblát a szokásos „szempillanyolcszorosító csodaszemspirál” hirdetéssel. Elhaladtam mellette, és még egyszer visszanéztem a múzeumra. Ekkor megakadt a szemem a hirdetőtábla másik oldalán. A következőt olvastam. „Chicago együtt olvas” „Szerezz olvasójegyet! Használd is! ” „ Az olvasók városának megteremtése mindenki felelőssége” „A könyvtár az, ahol a hely és lehetőség találkozik” (Stuart Dybek) „Chicago Public Library

Nincsenek megjegyzések: